III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków:
1.
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące zdolności
technicznej lub zawodowej:
Za spełnienie warunku posiadania zdolności technicznej Zamawiający uzna
wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również
wykonywanie, w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia
postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, w tym okresie, przez Wykonawcę min. 3
(słownie: trzech) dostaw gdzie wartość jednego zamówienia wynosiła min.
150.000 zł w przypadku tożsamych dostaw odzieży (dot. Pakiet nr 1) oraz
min. 60.000 zł w przypadku tożsamych dostaw obuwia (dot. Pakiet nr 3), z
załączeniem dowodów potwierdzających ich należyte wykonanie, wraz z
podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz
których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie .
Va. Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy PZP.
Dodatkowo Zamawiający przewiduje wykluczenie Wykonawcy:
1) w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd
układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane
zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził
likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja
2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015 r. poz. 978, 1259,
1513, 1830 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615) lub którego upadłość
ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł
układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie
przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego,
chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1
ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r.
poz. 233, 978, 1166, 1259 i 1844 oraz z 2016 r. poz. 615);
2) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co
podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku
zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub
nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za
pomocą stosownych środków dowodowych;
3) jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w ust. 1 pkt 14,
uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach
określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2–4 z:
a) zamawiającym,
b) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego,
c) członkami komisji przetargowej,
d) osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a
– chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie
zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w
postępowaniu;
4) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo
nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie
zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o
którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–4, co doprowadziło do rozwiązania
umowy lub zasądzenia odszkodowania;
5) będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie
przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli
za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub
karę grzywny nie niższą niż 3000 złotych;
6) jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub
nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo
komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub
prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w pkt 5;
7) wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu
obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony
środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono
tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;
8) który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub
składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w
stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem
przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt 15, chyba że wykonawca dokonał
płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia
społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł
wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków:
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków:
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub
we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk
osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją
o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Informacje dodatkowe:
III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA
III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp
III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
Tak
Zamawiający przewiduje następujące fakultatywne podstawy wykluczenia:
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 3 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 4 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 5 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 6 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
Tak (podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)
III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W
CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI
Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
Tak
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji
Nie
III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH
PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU
POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY
PZP:
a)
Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i
informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają
wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do
wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie
wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP
III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:
III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:
III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ
WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA
OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP
b)
Dokładny opis oferowanego przedmiotu zamówienia, potwierdzający
spełnienie parametrów wymaganych przez Zamawiającego w formie
prospektów, katalogów producenta, itp. w języku polskim) – w przypadku
braku powyższych dokumentów oferta zostanie odrzucona jako niezgodna z
treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia (z zastrzeżeniem art.
26 ust.3 PZP). Jednocześnie należy w ZAŁĄCZNIKU NR 1 do SIWZ podać
numer strony materiałów informacyjnych, na której wymagane parametry są
potwierdzone oraz zaznaczyć (np. zakreślaczem) w materiałach
informacyjnych, gdzie znajduje się potwierdzenie wymaganego parametru.
Dokumenty należy ułożyć chronologicznie.
c) Aktualny Certyfikat zgodności z PN-P 84525:1998 „Odzież robocza.
Ubrania robocze” wydany przez niezależny, notyfikowany ośrodek
certyfikacji (dot. Pakiet nr 1, 2 ).
Wymóg posiadania certyfikatu zgodności z PN-P 84525:1998 „Odzież
robocza. Ubrania robocze” dotyczy zarówno tkanin, jak i wyrobów
gotowych.
d) Aktualny Certyfikat zgodności z ENV 14237:2002 „Tekstylia w ochronie
zdrowia” wydany przez niezależny, notyfikowany ośrodek certyfikacji
(dot. Pakiet nr 1). Wymóg posiadania certyfikatu zgodności z ENV
14237:2002 „Tekstylia w systemie ochrony zdrowia” dotyczy zarówno
tkanin, jak i wyrobów gotowych.
e) Aktualny Certyfikat zgodności z PN-EN ISO 13688:2013 „Odzież
ochronna. Wymagania ogólne” wydany przez niezależny, notyfikowany
ośrodek certyfikacji (dot. Pakiet nr 1, 2).
f) Aktualny Certyfikat zgodności z PN-EN ISO 20 347:2012 wydany przez
niezależny, notyfikowany ośrodek certyfikacji (dot. Pakiet nr 3).
g) Aktualny Certyfikat zgodności z PN-EN ISO 20 345:2012 wydany przez
niezależny, notyfikowany ośrodek certyfikacji (dot. Pakiet nr 4).
Wszystkie powyższe certyfikaty muszą być wystawione nie wcześniej niż 36
m-cy przed upływem terminu składania ofert.
h) Karty danych technicznych asortymentu wymienionego w niniejszym SIWZ,
potwierdzające parametry techniczne tkaniny i skład chemiczny wyrobu
(gramaturę, skład surowcowy, kurczliwość, temperaturę prania etc.),
wystawione przez producenta tkaniny – dotyczy pakietu 1, 2, 5.
i) Karty danych technicznych asortymentu wymienionego w niniejszym SIWZ,
potwierdzające parametry techniczne materiału i skład chemiczny wyrobu
(gramaturę, skład surowcowy, etc.), wystawione przez producenta
materiału lub producenta wyrobu – dotyczy pakietu 3, 4.
j) Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem
terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających czy dostawy zostały wykonane lub są
wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje
bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy
były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są
wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze
wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie
wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal
wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte
wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu.
k) Próbki zaoferowanego asortymentu w ilości nie większej niż: 1 kpl. do
pakietu 1 (pozycja 1-14), 1 para do pakietu 3 (pozycja 1 i 2), 1 para
do pakietu 4 (pozycja 1, 2, 4); 1 para do pakietu 6 poz. 1. Próbki
zgodnie z art. 97 ust. 2 ustawy Pzp zostaną przez Zamawiającego zwrócone
Wykonawcy, na jego wniosek. Próbki oferowanego przedmiotu zamówienia
zgodnie z zapisami w formularzach asortymentowo - cenowych, jako
potwierdzenie spełnienia wymaganych parametrów. Zamawiający zastrzega
możliwość przekazania próbek do niezależnego, notyfikowanego instytutu,
jednostki w celu określenia parametrów technicznych tkaniny, wyrobu (np.
skład, gramatura, itp.), na koszt Wykonawcy. W przypadku braku uznania
reklamacji przez Wykonawcę Zamawiający zastrzega możliwość przekazania
reklamowanego asortymentu do niezależnego, notyfikowanego instytutu,
jednostki w celu określenia parametrów technicznych tkaniny, wyrobu (np.
skład, gramatura, itp.) lub w celu określenia przyczyn powstałej
reklamacji, na koszt Wykonawcy.
l) Karty charakterystyki towaru wraz ze zdjęciem oraz zapewni pełny
zakres rozmiarów oferowanego asortymentu przez cały okres obowiązywania
umowy. Zamawiający zastrzega zamawianie w jednym komplecie bluzy oraz
spódnicy lub spodni o różnych rozmiarach, pakowane osobno. Próbki
oferowanych wyrobów muszą być identyczne, jak oferowane wyroby.
m) Dokument – „Technologia prania” poszczególnego asortymentu do każdej
pozycji ze specyfikacji – (dot. Pakiet nr 1, 2, 5) oraz Instrukcja
użytkowania - (dot. Pakiet nr 1 – 5). Materiał użyty do wykonania
asortymentu musi być barwiony trwale i utrzymywać niezmieniony kolor w
procesach dezynfekcji chemicznej, procesie prania. Barwnik odporny na
działanie preparatów dezynfekcyjnych o pełnym spektrum działania, w
trwałym kolorze - dotyczy pakietu nr 1. Jako potwierdzenie Wykonawca
dołączy oświadczenie producenta tkaniny, potwierdzające spełnienie
powyższego.
n) Dotyczy pakietu 1:
W każdą sztukę asortymentu powinien być wszyty chip (tag pralniczy)
kompatybilny z obecnie funkcjonującym w USK systemem RFID HF. Dodatkowo
każda sztuka asortymentu oznakowana indywidualnym kodem kreskowym
kompatybilnym z tagiem.
Opis tagów pralniczych kompatybilnych z obecnie funkcjonującym systemem.
Tagi (chipy) muszą spełniać następujące wymagania:
a) zgodne z normą ISO 15693, działające w paśmie HF, zgodne normą ISO
18000 3/ technologia informacyjna identyfikująca radiowa RFID dla
zarządzenia towarem część 3: Parametry dla bezprzewodowej komunikacji
radiowej przy 13,56 MHz,
b) wytrzymujące min. 200 cykli prania, suszenia, maglowania, prasowania i
sterylizacji,
c) gramaturze (od 0,78 g do 0,88 g).
d) potwierdzony badaniami brak wpływu chipów na rezonans magnetyczny,
jak i rezonansu magnetycznego na chipy, gwarantującego bezpieczeństwo
zastosowania chipów dla ludzi
i sprzętu elektronicznego, jak np. rozrusznik serca, defibrylatory, etc.
Na potwierdzenie spełniania wymagań dotyczących tagów (chipów)
opisanych powyżej Wykonawca zobowiązany jest przedstawić deklarację
producenta. Tagi muszą być wszyte w sposób trwały, uniemożliwiający
uszkodzenie wyrobu i samego tagu w procesie prania oraz użytkowania
asortymentu. Wykonawca zobowiązuje się do wszycia tagów na własny koszt
oraz pokrycia kosztów oznakowania w Pralni każdej sztuki asortymentu
indywidualnym kodem kreskowym kompatybilnym z danym użytkownikiem,
komórką org. oraz Zamawiającym. Tagi oraz kody kreskowe muszą być
kompatybilne z funkcjonującym w szpitalu systemem RFiD HF.
o) Wymagane warunki gwarancji - dotyczy wszystkich Pakietów:
Zamawiający wymaga, z zastrzeżeniem pkt. 1.13, co najmniej 24
miesięcznej gwarancji od dnia dostawy przedmiotu umowy do siedziby
Zamawiającego. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje wszelkie
wady przedmiotu umowy nie wynikające z winy Zamawiającego
(z uwzględnieniem gwarancji na dodatki, np. nici). W okresie gwarancji
Wykonawca jest zobowiązany dokonać nieodpłatnie naprawy lub wymiany
przedmiotu umowy lub jego poszczególnych części także w przypadku, gdy
konieczność naprawy lub wymiany jest wynikiem eksploatacyjnego zużycia.
a) wymagany czas naprawy w okresie gwarancji nie może przekroczyć 5 dni
od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego.
b) w przypadku, gdy czas naprawy gwarancyjnej będzie dłuższy niż 5 dni,
gwarancja ulega przedłużeniu o czas przerwy w eksploatacji.
c) w przypadku, gdy liczba napraw gwarancyjnych przekroczy 3 - Wykonawca
zobowiązuje się do wymiany przedmiotu umowy na nowy (za wyjątkiem
uszkodzeń z winy użytkownika).
d) wykonawca zobowiązany jest do powiadomienia Zamawiającego o terminie
usunięcia wady oraz dostawy rzeczy wolnej od wad.
p) Zamawiający wymaga również oświadczenia/gwarancji Wykonawcy
określającego wytrzymałość tkaniny, wyrobu mierzonej w cyklach prania
(należy podać ilość cykli prania, suszenia, maglowania). Dokument ten
będzie stanowił gwarancję dot. ilości cykli prania, suszenia,
maglowania.
Dla asortymentu wymienionego w pakiecie 1, 2 Zamawiający wymaga
gwarancji na min. 200 cykli prania, suszenia, maglowania.
III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1)
wypełniony formularz ofertowy sporządzony z wykorzystaniem wzoru
stanowiącego Załącznik nr 2 do SIWZ, zawierający w szczególności:
wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową
brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu
gwarancji i warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą
oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez
zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza
powierzyć podwykonawcy;
2) oświadczenia wymienione w rozdziale VI. 1-4 SIWZ;
3) Wypełniony Załącznik nr 1 – Formularz cenowy